Hlavní navigace

Akcie Facebooku překonaly upisovací cenu

Sdílet

Alexander Lichý 28. 8. 2013

Když Facebook vstupoval na burzu, upisovací hodnota akcie byla 38 USD. Další vývoj byl ale pro investory zklamáním, protože se první půlrok akcie Facebooku obchodovaly za stále nižší a nižší cenu. Teprve rok 2013 přinesl oživení, byť zpočátku velmi mírné.

Rohodující obrat nastal patrně s tím, jak se na Facebooku podařilo zavést mobilní reklamu. Díky boomu smartphonů a dalších mobilních zařízení narůstal počet i podíl mobilních uživatelů Facebooku. Trnitá cesta jak mobilní uživatele proměnit v konzumenty reklamy se podařila: čísla za minulý měsíc ukazují, že mobilní reklama se na příjmech společnosti podílela více než 40%. Ohlášení posledních kvartálních obchodních výsledků přineslo i vzrůst ceny akcií nad 40 USD. Tržní kapitalizace firmy tak překonala magickou hranici 100 miliard dolarů.

Trh se zřejmě spolehl i na Zuckerbergovu vizi rychlé expanze na trzích třetího světa. Tak je totiž třeba chápat projekt na podporu výstavby mobilních sítí internet.org.

Čtěte také:
→ Projekt Internet.org chce připojit 5 miliard lidí k Internetu
→ Facebook vyrostl meziročně o 38 procent, tržby jsou 1,46 mld. USD za první čtvrtletí 2013

Zdroj: IDG News Service

G+

Našli jste v článku chybu?